31 května 2009

Večer v čajovně Probuzený slon

Teď udělám takovou malou reklamu jedné čajovně. I když vzhledem k tomu, že si můj deník čtou asi tak tři čtyři lidi denně, a z toho jsem to jednou já a podruhé nějaký zbloudilý chudák, kterého Google omylem hodil na mé stránky, tak zase taková reklama to nebude.

Ta čajovna se jmenuje Probuzený slon, najdete ji na ulici Bratří Čapků 14 v Brně a před třemi dny jsem tam byl společně se svojí přítelkyní. O té čajovně jsem už nějaký pátek věděl. Jednak od kamarádů a také z nenápadné plechové reklamy, která visí na křižovatce Grohova Úvoz a upozorňuje kolemjdoucí, že se čajovna Probuzený slon nachází 150 metrů daleko. Ani se nedivím, že jedni známí čajovnu nemohli najít. Když jsme sestupovali po schodech k hlavním dveřím čajovny, měl jsem stále pocit, že jdeme špatně, a že lezeme někomu do bytu. Naštěstí jsme to trefili dobře a zacinkání zvonku zavěšeného nade dveřmi, oznámilo personálu, že jsme vstoupili. Jak se později ukázalo, personál tvořil pouze jeden čajomilec. Po velmi rychlé prohlídce čajovny jsme zakotvili v hlavní místnosti nedaleko vstupních dveří. Usedli jsme do takových zvláštních sedacích pytlů, které se dokonale vytvarovaly naším zadkům a staly se našimi dobrými kamarády na další tři hodiny.

V Brně jsem byl asi ve třech nebo ve čtyřech čajovnách, ale musím říct, že nejlépe jsem se cítil právě v čajovně Probuzený slon. V nabídce mají výborné čaje za rozumnou cenu, taky kafe a další zajímavé pochutiny, k čaji dostanete zdarma do malé mističky pár oříšků, příjemná a rychlá obsluha, krásné prostředí, místo na sezení jak u stolu (výhoda pro ty kdo mají smradlavé nohy, ponožky s dírou a nebo obojí naráz), tak i na koberci u přízemního stolečku. Pro dýmkaře je připravena zvláštní místnost, takže ti kdo nemají rádi vůni tabáku, se nemusí bát, že si jejich plíce odnesou z čajovny něco navíc. A hlavně co jsem cítil z této čajovny, byla pohoda a klid.

čaj Tai Mu Long Zhu Cha nebo-li Dračí oči (obr. www.dobrycaj.cz)

Při odchodu jsem si koupil ještě dva druhy čaje. V nabídce mě zaujal čaj Tai Mu Long Zhu Cha nebo-li Dračí oči. Tak si říkám, Davide, už sis dlouho žádný čaj nekoupil, tak proč ne zrovna Tai Mu Long Zhu Cha. Čajomilec mi nabírá do sáčku čaj a jen tak prohodí: „Tak, ten je za 350Kč za 100g“. Můj spokojený a usměvavý výraz neztratil ani zrnko na své intenzitě, zato uvnitř mého trupu to ztuhlo, zvlášť když jsem si vybavil množství peněz v mé roztrhané peněžence. Honem, honem Davide, řekni nějakou gramáž. Kalkulačka v mé hlavě se od mých gympláckých let opět rozjela na plný plyn a asi po pěti sekundách mi můj mozek dodal výsledek. „Třicet gramů“, oznámil jsem čajomilci a snažil jsem se, sám sebe přesvědčit, že jsem v jeho tváři nespatřil potutelný úsměv. Aby to vše nevypadalo divně, poručil jsem si ještě Yixing Hong Cha, červený čínský čaj. „Ten stojí kolik?“, zeptal jsem se čajomilce a začal se v duchu modlit, ať neuslyším trojciferné číslo. Znáte ten zvuk, když trolejbus přijede na zastávku a udělá takové to „žvhuu“, jako když píchne naráz všechny svoje pneumatiky? Tak přesně tenhle zvuk zazněl v mých útrobách, když jsem se dozvěděl, že čaj Yixing Hong Cha stojí jen necelých padesát korun za 100 gramů. Opět jsem si poručil 30 gramů, abych navodil dojem, že je to má obvyklá gramáž. Poděkoval jsem, nechal dýško asi 15 korun, rozloučil se, zastrčil peněženku, ve které zůstaly už jen dvě šupiny, jeden padesátník a účet z Alberta a Intersparu do kapsy a vyšel spokojeně se svojí přítelkyní ven do zamračeného a deštivého večera s pocitem, že jsme v této čajovně nebyli určitě naposledy.

Stránky čajovny Probuzený slon.

Štítky:

Komentáře: 1:

Blogger Unknown řekl...

výborná čajovna!

9:41 odp.  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka

TOPlist