28 května 2009

The Gathering - The West Pole



Nová zpěvačka (Silje Wergeland), nový elán a především nové album! To je v současné době The Gathering. A já konečně mám v ruce novou placku nazvanou The West Pole, se super obalem evokujícím některé obaly desek Pink Floyd.

Kapela ještě před vydáním alba umožnila fanouškům poslech tří skladeb na MySpace.com (All You Are, Treasure, The West Pole) a musím se přiznat, že jsem z nových písní byl poněkud rozpačitý. Pár hezkých nápadů, ale jakoby se ty skladby nedokázaly rozjet a najít svou tvář. Dodnes jsem album slyšel snad dvacetkrát, nicméně stále se domnívám, že začátek alba, kde jsou výše zmíněné skladby umístěny, je slabší než jeho konec. Výjimku tvoří hned první instrumentální skladba, díky ní považuji začátek tohoto alba za nejlepší v historii kapely. Rychlá kytarová vypalovačka připomínající chvílemi Black Light District, vystřídá trochu, dle mého názoru, fádnější Treasure. Škoda, že se to nasazené tempo neudrželo, a že nenásledovala další rychlá skladba. Za vrchol alba považuji skladbu Pale Traces a No One Spoke. Zajímavá je taky Capital Of Nowhere, zvláště její druhá více kytarová půle, která by jako vypadla z alba Mandylion.

Jsem rád, že The Gathering hrají dále, že hrají skvěle, že našli zpěvačku, která to se svým hlasem opravdu umí. Někdy je až těžké ji rozeznat od Anneke, díky podobnému zabarvení hlasu a intonaci. Hlas Silje je skvělý a docela dobře si ho dokážu představit v trochu hlubších polohách, podobně jak zní v začátku písně You Promised Me A Symphony.

Na jejich nové album si připiji sedmi a půl panáky slivovice z deseti. Při tom pití budu poslouchat jejich nové album, které se mi stále líbí a nenudí mě, což je dobré znamení. Na závěr mi nezbývá nic jiného než The Gathering popřát hodně nové inspirace při jejich další tvorbě a taky budu doufat, že kapela přestane jezdit na takové debilní festivaly jako je Sázava Fest. Tam mé metalové srdce opravdu nepáchne. Tak snad příště milá kapelo, příště na jiném místě.

Seznam skladeb:
1. When Trust Becomes Sound
2. Treasure
3. All You Are
4. The West Pole
5. No Bird Call
6. Capital of Nowhere
7. You Promised Me a Symphony
8. Pale Traces
9. No One Spoke
10. Constant Run

The Gahthering - oficiální stránky
The Gathering - MySpace

Štítky:

Komentáře: 3:

Blogger Pavel Gabzdyl řekl...

Čím víc to album chlape poslouchám, tím víc mi připomíná podle mě zlatou éru alb Mandylion a Nightime Birds. A obal je bezkonkurenčně nejlepší v celé historii kapely! :-)

2:44 odp.  
Blogger Lenule řekl...

Ze zacatku mi to nic moc nerikalo, ale ted se mi to zacalo konecne vryvat pod kuzi :). Musim rict ze mam taky nekdy pocit, jestli jsem si omylem nepustila nejakou starsi skladbu a neposloucham Anneke, nekdy se to opravdu da velice tezko rozeznat :). A zatim mi nejlepe v usich zni No one spoke :). To je opravdu chytlava melodie.

12:25 odp.  
Blogger Lenule řekl...

A skladba Treasure mi chvilemi pripada, i zpevem, jako bych poslouchala The Corrs :).

12:46 odp.  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka

TOPlist