The Gathering - hear my voice, see my face - část třetí
1. Strange Machines
2. Eléanor
3. In Motion #1
4. Leaves
5. Fear The Sea
6. Mandylion
7. Sand And Mercury
8. In Motion #2
Samotné album „Mandylion“ se stalo doslova bombou. Nádherné melodie doprovázené úžasným skoro až nadpozemským hlasem Anneke vyráží dech a vhání slzy do očí.
„Při poslechu téhle „pecky“ přinejmenším zachvátí vaše uši bouřlivý orgasmus. Kdo neslyšel tohle skvostné LP, nechť je zatracen a jeho bláznivá mysl nechť je uvržena do bahna nevědomosti a zbavena vší soudnosti.“
Na albu se nachází osm skladeb a těžko vyzdvihnout nějakou z nich. Ale i přesto by se dalo za největší hit na albu označit úvodní „Strange Machines“, která se stala typickou koncertovkou. Hudební motiv druhé skladby „Eléanor“ pochází z filmu Stevena Spielberga Šindlerův seznam. Skladba pojednává o lidech nosící masky, kterými zakrývají to, čím ve skutečnosti jsou. Z dalších skladeb bych vyzdvihl téměř instrumentální a éterickou „Sand And Mercury“ a poslední skladbu na albu „In Motion #2“. Na konci skladby „Sand and Mercury“ zazní ukázka z rádiového programu, ve které J.R.R. Talkien čte ze své knihy Pán Prstenů:
První živou nahrávkou s Anneke se 8. 10. 1995 staly skladby „In Motion #1“ a „Leaves“, které se objevily na singlu „Strange Machines“.
1. Strange Machines (single edit)
2. Strange Machines (album version)
3. In Motion #1 (live)
4. Leaves (live)
Druhý singl „Adrenaline/Leaves“ se nahrával na přelomu března a dubna roku 1996.
2. Leaves (single edit)
3. Third Chance
4. Leaves (album version)
Rychlé skladby „Adrenaline“ a „Third Chance“ byly speciálně nahrané pro blížící se festivaly. Jedním z nich byl festival Pink Pop. V květnu roku 1996 si kapela zahrála také na hlavním pódiu na vyhlášeném festivalu Dynamo Open Air v holandském Eindhovenu pro 70 tisíc lidí, kde sklízí velký úspěch a dokazuje svou kvalitu i při živých vystoupeních. The Gathering koncertují od září 1995 až do ledna 1997 převážně po Holandsku a Německu. A již během této doby vznikají skladby na čtvrté studiové album.
Pozn.: (1)
„V Edesse (dnes je to turecké město Urfa) se objevují první zprávy o Kristově pohřebním plátně v letech 527-565. Roku 525 Edessu zničila povodeň. Když dal císař Justinián I. město znovu postavit, v jedné zdi se našel zazděný Kristův obraz, který byl označen jako archeiropoieton, což doslova znamená "ne rukou zhotovený". Podle tohoto obrazu byly namalovány obrazy Kristovy tváře, které jednoznačně nesou všechny charakteristické znaky Turínského plátna. (Dnes máme zachovanou ikonu z kláštera sv. Kateřiny na Sinaji ze 6. stol.) Gino Zaninotto z Říma objevil dokument z 10. století. Tento spis - Codex Vossianus Latinus Q 69 - mluví o zprávě ze Sýrie z 8. století, podle níž Ježíš zanechal otisk celého svého těla na plátně, které je uchováváno v kostele v Edesse.
Když se Edessa r. 943 ocitla v rukou Arabů, Edessané jim věnovali plátno z vděčnosti, že město nezničili. Arabové si Kristova plátna vážili, od nich dostalo název mandylion. Pod tímto názvem se dostalo do Cařihradu, kde bylo 15.8.944 intronizováno slavnostní bohoslužbou v chrámu Hagia Sofia. Zprávy z 11. a 12. století mluví o přechovávání mandylionu v kapli císařského paláce v Cařihradě.
V letech 1203-1204, během čtvrté křižácké výpravy, když byl Cařihrad vypleněn, se stopa po mandylione ztrácí.
Šlechtic Geoffrey de Charny r. 1353 ukázal v městečku Lirey nedaleko Paříže místním církevním hodnostářům Plátno, které je dnes vystavené v Turíně. Odmítl jim prozradit, jak se k němu dostalo.
Relikvie se dostala do Chambery, kde ji r. 1532 poškodil požár. Přitom na část Plátna steklo roztavené stříbro z truhlice. V r. 1578 Plátno přemístili do Turína.“
převzato z http://web.katolik.cz/feeling/1_3.htm
Štítky: Hudba
Komentáře: 2:
Davidku, jak casto chodis na stranky web.katolik????????
Tak to je RACHOT!
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka